Carin Danielsson

Solig fredag
Då det inte blev lektioner för min del igår hann jag med båda hästarna istället och glad är jag för det!! Mina pållar bjöd på några riktiga halleluja moments och jag lever på det fortfarande. 
 
Jag har tänkt en tid prova Lina på hackamore, då jag upplevt henne som spänd och att hon inte trivs med de bett jag provat. Jag är ju ingen som kluddar med en massa olika konstiga bett utan kör för det mesta på tredelat med fasta eller rörliga ringar, det är ju för det mesta inte där problemen sitter om man har problem. MEN ibland får man tänka utanför sin lilla box och jag tänkte, äsch, prova kan jag alltid göra. 
Sagt och gjort, så red jag ett pass på Lina med ett hack jag så snällt fick låna från stallägaren och jag säger bara herreguuud. Som jag väntat på den känslan, jag kan inte ens beskriva med ord vilken skillnad det var. Eftersom hon var så himla fin, det stod hinder framme och vi hade "moodet" inne så hoppade jag några språng! Det var väldigt, väldigt trevligt det med kan jag säga! Hon hoppade så himla väl, välvde ryggen och hoppade så fint genom kroppen. I landningen de första sprången bockade hon som en galning, så jag tror hon gillade det också! 😍
Med andra ord så är jag glad att jag gick på magkänslan och provade mig fram till detta. Det kan ju såklart vara nyhetens behag och inte alls fungera i längden men hoppas på det bästa kan man ju alltid göra åtminstone 😉
 
Magic var också väldigt fin. Han joggades bara i alla gångarter, fick gå lite rund och lägre i formen och fokuset var bara på att han skulle vara framme för skänkeln, jobba genom ryggen och inte så mycket mer än så. Inga konstigheter, red på fyrkanten, la in lite volter och sen var det bra. Han var fin och jag var nöjd!
 
I skrivande stund sitter jag på jobbet, ska gå hem lite tidigare idag då hovslagarna kommer (YAAAS finally!!) och fixar nya skor på hästarna. Sedan åker jag vidare mot Mjölby för att hämta upp Evelina och imorgon åker vi mot Stockholm för dop! 💜
 
Hoppas ni får en finfin fredag kompisar! 
 
 
 
Det är så gaaalet vackert ute nu, här från promenaden på lunchen med Freja. Mitt kontor ligger precis vid vattnet och en perfekt runda att gå på lunchen! 
 
Marielle

Härligt när det funkar, hoppas det håller i fortsättningen också!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress