Carin Danielsson

Inte en stadstjej
Hej på er!
Igår åkte jag som sagt till Linköping och jag tänkte "guuud vad mysigt, strosa runt i affärer, kanske ta en latte på ett café och bara mysa runt i min ensamhet och vara som en vanlig människa"....Men jag hade väl avklarat alla affärer och inhandlat det jag skulle ha på en halvtimme typ och kände väl återigen att NÄE stan är inget för mig. Jag får panik av alla människor, hittar aldrig något fint i affärerna som jag har råd att köpa och dessutom hatar jag att köra bil i stadstrafik, haha. Då kan jag tillägga att jag inte ens var i stan utan på ett handelsområde utanför stan 😅

Jag köpte mig lite godis och åkte till stallet istället. Och jösses, vad mycket skönare det är att vara där. Det resulterade ju i att jag även hann med båda hästarna så de fick jobba. 
Tömkörde båda och de var så fina båda två!! Magic har äntligen hittat tillbaka till sin egen bjudning och jobbar så fint genom kroppen. 
 
Jag jobbade honom på fyrkanten, mycket skritt - travövergångar och jobbade även lite skänkelvikning till och från spåret. Öppna och sluta längs långsidorna och han är så känslig och fin för hjälperna även från backen, det gör mig såå glad!
Lina jobbade också på fint, tror det ät väldigt bra för henne också att få jobba utan ryttare på ryggen. Jag jobbade mest övergångar på raka spår, att hon ska vara rak och bjuda fram till bettet. Simple as that och det blev riktigt bra! 

Älskar mina två fina fina hästar! 💓
 
Idag får båda hästisarna vila och jag åker för att ha lektioner efter jobbet. Ska bli roligt att undervisa lite igen! 😍
 
 
 
 
 
 
 
Marielle

När jag är i stan vill jag till landet och är jag på landet vill jag till stan 😂😂 kul med lektioner!

Eve

Åhh så mycket igenkänning, hatar stan!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress