Carin Danielsson

Några dagar hemma i Borlänge
Jag åkte som sagt hem från Skåne i torsdags morse, åtta timmars bilresa senare anlände jag i Borlänge. Min syster kom också hem och det var så himla kul att träffa henne!
På torsdagen åt vi lite kycklingsallad på pappas altan och gick och la oss tidigt, båda hade åkt över 60 mil och då är man rätt slut i skallen, tyvärr.
På fredagen väntade ju begravning och den var jobbig, men så fin såklart. Lördagen innefattade träning, länkmöte med SLUSS, och grill med släkten på kvällen.
 
Igår åkte jag och mamma till ridklubben hemma där det hölls programridning för vuxna, sen hälsde vi på Sarah och hennes fina olycksfågel till häst, Kapten. Glass i Romme och sedan hem för att hämta mina grejer. När jag kom till pappa hade han tvättat och vaxat bilen åt mig och bytt till rätt däck - han är för bra han!
På eftermiddagen rullade jag ner mot Strömsholm och nu bor jag alltså hos Eva-Lena, hon som äger stallet jag hade Lina hos här i Strömsholm. Sköter om deras hästar och får bo här medan dem är på semester några dagar. Väldigt snällt!!
Runt lunch åker jag till Strömsholm och förbered en gruppuppgift som ska redovisas efter det har jag tänkt gå på KEX-redovisning och till kvällen blir det lite gym, sen har jag ju stallet här så hästarna ska in och fodras och sådär. Skönt att få vara i stallet igen efter en helg utan hästar (enbart ponnyerna på gården) Åkte från Malmö Ridklubb i onsdags eftermiddag och på torsdagkväll kliade det i mina fingrar. 
 
Solen skiner verkligen och det var varmt redan vid sju imorse. Så nu ska jag nog ta mig en liten promenad, njuta av sommarvärmen och bara vara! 
Bjuder till med lite bilder från de senaste dagarna. 
 
Vår fina 29-åring med största hjärtat, jag och mamsen på promenad och lite såntdär annat
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress